BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, March 5, 2012

To IDIL FARHAN dan WAN AMIRAH..if u read this..

hey,this post is related to my oldies frem,sk kem kiddies...

kadang2 ak selalu cuba mencari kawan2 lama tambah2 yang masa kecik2 dulu..

idil farhan
since u said u always visit this tah pape blog..this goes to u..hahha..it reminds me a lot ms kecik2 dulu.u used to be my first best boyfriend(refer kepada kawan lelaki). i knew him since i was standard one..uih..kecik nya masa tuh...we used to tak suka this one girl(anak cikgu) yg mmg mengada2..al maklum la semua org kenal budak perempuan tu..tambah2,budak perempuan tu selalu dapat num 1 dalam kelas which i was very envy back then..idil ni masa final exam drjah 1,dia dpt num 2 n dat girl dapat num 3..aku?num 4..(see idil,i have a good long term memory than u)..i was so hepi..finally,there's someone yg blh overcome budak perempuan tu..masa tu cikgu letak kitorang dalam satu group..number satu sampai num 6.so,aku duk sbelah idil masa tu. masa darjah dua,aku dan idil ni selalu meniru dalam exam..masa exam aku angkat tangan 'cikdu,idil nak pinjam pembaris,pemadam,sharpener,bla,bla'..heheh..dulu pembaris kayu aku selalu beli..bila aku kasi pembaris tu kat dia,sebenarnya samaada aku tulis jawapan untuk dia atau tanya soklan..sama la dengan pemadam..tak pun ak sumbat kertas dalam sharpener dan kasi kat dia..paling dah buntu la kan,kitorang pergi belakang kelas buat2 tajamkan pensil..aku ingat lagi masa tu paper agama islam darjah dua aku tanya dia 'weh,aku xingat la gambar mana sujud n gambar mana rukuk'..dia jawab 'weh,mung xsembahyang ko.mula2 rukuk lepas tu sujud.tapi,aku pun xpasti'..bengong.tp,jawapn tu betul la..aku dpat 100 mrkh..kalau tak,mest dpt 96 je..dia ni la kan.xsuka tgk aku duk rilek.selalu sepak kaki aku..dengan kawan dia.eh,idil ni anak cikgu sekolah tu..cikgu math..mak dia garang gilak..hari2 sebelum start kelas suruh kitorang hafal sifir..tp,bila aku tanya 'ingt xdulu selalu sepak kaki aku?'..ni pertanyaan 3 tahun lepas xsilap..dia jawab 'eh.yoko?bakpo ak buat lagu tu?'..laaa,budak2 weh..see,aku dah cakap long term memory aku lagi bagus dari kau..
xsilap aku dia pindah masa nak naik darjah lima ke darjah 4..dh lupa..dan xbagitahu ape2..tengok2 dh xdatang sekolah..memang sedih jgak la masa tu..dan aku terjumpa masa ada kem kecemerlangan kat somewhere aku xingt kat mana..dan of course la kau xkenal aku masa tu sbb kau punye long term memory kurang.hahaha..

masa aku darjah 4,aku kenal wan amirah..dia menulis laju gila.hari2 aku kejar bia dapat catch up dia..biasanya dia orang pertama siap kerja dalam kelas which aku envy jugak.so,kadang2 ak kemain jahat suruh la dia bercerita apa2..sebab kalau dia bercerita,dia akn stop menulis dan aku yang siap dulu..hehehee..dia selalu tunjuk surat dia dapat dari kawan2 lama dia kat aku..masa drjah 6,dia pun pindah..dengan tiba2 jugak..menangis aku cari dia masa darjah 5 tu..we used to promise nk pakai beg sama haritu.tapi,dia tak datang.aku ingat dia sakit ke apa.dah 4 hari tak datang,ak tanya cikgu,cikgu kata mak dia dah tukar sekolah..dan wan amirah ni anak cikgu jugak.wan amirah ni pandai..selalu dpat number satu dalam kelas.compete dengan hafizudin..aku?mmg jatuh number 3 la masa tu..xpun,number 4..susah nk lawan dia.tp,aku xjeles sbb aku suka dia..aku the only person yang panggil dia 'wan' sebab orang pnggil dia 'mirah'

dan..lepa wan amirah pindah skolah,puas aku cari,tp,kudrat budak kecik,mana la nak jumpa..sampai aku g cari kat bilik guru besar nak tahu alamat..kebetulan ada orang kawan aku,irah anak cikgu besar..heheeh..ramai penyokong kuat wei.brutal ni masa kecik2 dulu..tp,dia dah tukar alamat masa tu..aku lost contact dengan dia,dengan idil2 skali..

tapi,kuasa Tuhan kan..aku jumpa balik wan amirah masa aku kat matrik penang..nak peluk2 je masa tu..masa tu la dia bercerita pasal idil dan tanya aku kenal tak sebab idil pernah sekolah kat sk kem..xkenal apanya,aku dh lama kot cari si idil tu.macam tu la aku cari friendster idil tu..tkut jgk sbb kecik2 dulu,tah2 dah lupa.idil dengan wan amirah tak pernah jumpa masa sekolah rendah xsilap aku..walaupun sekolah yang sama tapi diorang datang lain2 tahun..tapi,diorang kenal masa kat sekolah menengah..KISAS..

p/s:bila adik2 aku balik mengadu yang dia bergaduh dengan budak2 kolah dia,i used to feel the same way jugak =)..

0 komen: