BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, April 8, 2012

kadang2 jalan tu...

kadang2 jalan yang kita lalui mungkin pernah hitam..kadang2 kita berdiri di persimpangan kerana tak pasti jalan mana kita harus lalui..tapi,masa menggesa kita..

 kita juga mungkin lupa akan janji yang kita pernah buat..tapi,kita juga mungkin terlupa ada orang yang masih pegang akan janji yang pernah kita buat walhal bagi kita janji tu dah tak bermaksud apa2..

kadang2 kalau boleh diputarkan masa,kita ingin ikut jalan yang kita terlupa lalui dulu.mungkin jalan itu lebih membahagiakan kita sekarang..tapi,kita tak patut lupa Dia sudah tetapkan yang terbaik..mungkin kalau kita lalui jalan yang kita tak ambil dulu,kita tak akan rasa betapa berharga nya pengalaman sekarang..

jalan manusia berbeza2,,dan kita...hanya boleh pilih satu jalan pada satu2 masa..banyak benda yang akan kita dapat dan banyak benda yang kita akan terlepas.

kita tak mungkin dapat semua pada satu2 masa..menangis,meraung,tak mungkin semua yang kita nak kita akan dapat..ada benda yang kita kena usaha keras untuk dapatkannya..tapi,ada benda meskipun kita berusaha kuat,berdarah hidung,bergolek atas jalan,mempertaruhkan masa depan,tapi tetap bukan milik kita..contohnya?hati manusia..kita kena belajar..belajar memberi dan menerima..

satu yang aku rasa betul 'tak ade rasa yang lebih perit melainkan menerima keputusan orang lain yang kita tidak setuju'..sebab kadang2 kita tak punya hak untuk bersuara..tapi,mungkin kalau kita bersuara,kita dan dia..dua2 tak bahagia..cinta,kerjaya,pelajaran..

aku tak punya banyak masa..untuk kejar semua perkara..xpe..sampai satu masa..masa mungkin tak berada di pihak aku..masih tak apa..untuk masa yang ada,aku masih boleh mencuba..supaya satu ketika,sekurang2 kurangnya orang tahu,aku sudah guna hampir sepenuh yang aku ada..

mood:bukan PMS..


0 komen: