BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, April 17, 2012

another besties..

this post is specially dedicated to SHA,ANGAH and K.LINA.

well,i've known angah and sha since last year when we first met during our second year..lepas tu we all mula rapat bila MITC posting last October..mula2 macam tu je..then,at one time,i went to see angah. i cried in  front of angah like a cry baby sebab satu sebab..then,angah help me out of the problem..termasuk la sha sekali..then masa psychiatry posting,kitorang dah rapat..angah will pick me and sha up every morning untuk pergi hospital ulu kinta until sha has her own car..melalui angah,i get to know kak lina which one of staff kat my college..

three of them sangat la baik,sincere,dan apa2 masalah,tak pernah diorang tak dapat settle kan untuk aku..k.lina yang macam sangat gila sporting,angah yg paling cool,and sha is like a sister to me..
btw,sha is 2 years older than me..angah 4 years older and k.lina this year is 29 years old..tapi,perangai kalah budak2..jiwa muda habis..

i feel like i am their youngest sister..they pampered me so much..aku rasa la orang yang rapat gila dengan aku kat sini will treat me like that.diorang kata aku ni manja(which is i am not),tak boleh marah2,kena tegur elok2..im adaptable so diorang boleh je layan..

nak makan apa,kat mana,nak jalan mana,sha,angah n k.lina mest akan tunaikan..bila ada pape yang come up,dalam otak aku 'call angah'..masa motor aku kena angkut mbi(majlis perbandaran ipoh),ak call angah and dia akan datang secepat kilat..berbanding orang lain yang akan kata 'aku kat sini la..macam mana eh?'..tak..angah will say 'angah kat cuci kereta..jap lagi angah g ambik..tunggu kat tempat selamat.jangan p mana2'..pesan as if aku nak kena culik..wohaaa..sama macam sha..'sha,motor i rosak..i nak pergi kelas dengan u boleh ke?'..then she'll surely say 'nasib baek u call awal..sha baru nak keluar'..padahal,the truth is dia dah sampai kolej..duit?aku ni tak ade la anak orang kaya..kadang2 ada time duit tu short..kak ah tak sempat masukkan..dont worry..sha will say 'xpe je,sha kan ada.sha ada duit..jangan risau'.

bila aku bebai2 je,ak mengadu kat sha in a joking way ke tak,im not sure
'sha,find for me a boyfren'
'what for?'..mata dia terbeliak..tanda serius..
'saje'..
'no!boyfren or whatever shit..xperlu..u nak boyfren untuk apa?untuk care pasal u?untuk tanya khabar u?untuk tanya u dah makan ke belum..i care pasal u,hari2 tanya khabar u.bukan setakat tanya makan,i bawak u pergi makan'..hahahhaa..aku la dengar jawapan tu,mest gelak sakan..

k.lina is the sweetest ever person ive ever meet..pretty young lady tapi dah kahwin..sempoi habis..boleh nak cerita apa2 je..dia mest layan dan bagi pendapat..k.lina manja taik (bak kata dia la)..manja nya lahai..kadang2,gaduh dengan aku sebab berebut something or aku usik dia..yang akan pening kepala mest angah..

they give me semangat when ipoh has nothing to offer..berkawan dengan orang lagi matang buat aku lagi realistik..lagi bukak mata..lagi rasa hidup ni terlalu banyak benda yang aku tak tahu..diorang selalu ajar 'jangan kisah apa orang nak kata sebab diorang tak bagi kau duit untuk isi perut..kitorang ada..jangan risau'


 Ahngah Diyaz

 Kak lina




~tq ye~ =))


p/s:thet remind me to my only sister i have...the only one and the best..thank u kak ah..


0 komen: