BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, April 25, 2012

doktor perasan bagus!

berhari2 sudah terlantar di katil selepas balik kelas..terlantar sebab gastritis..orang melayu kata perut gastrik..lately ni,masuk je makanan,keluar balik..pedih aihh perut..

pagi tadi kelas dengan dr subra..he is really a nice person ..he's like ayah2 punya style..he call us baby 'hey baby ,come..lets see your patient' 'baby,u are doing wrong'..sejuk telinga mendengarnya..so,i call him doctor baby2..turn aku yang kena present case..my case was 'anorectal cancer'..obviously aku kena buat per rectal examintaion which i wrote about it few days back..haruslah tu adalah pertama kali..dan pertama kali aku buat whole examination..terima kasih to my partner,inder..

i was quite happy..dalam presentation aku,positive finding aku adalah bila aku palpate abdomen dia,ada mass..dan bila buat per rectal,ada darah dan macam ad ketumbahan dalam anus patient tu..tapi masalahnya bila doctor palpate,dia xjumpa mass tu..aku dah cuak sebab semalam siyes ad..besar kot..10X3 cm kot..lepas tu aku palpate,then.jumpaaaaa..aku gembira gila bila doctor agree tu adalah mass..sebab mak cik ni xboleh berak sebab dia pedih kat bahagian anus bontot,jadi najis tu terkumpul dalam perut dia..at least,ak buat something berguna la..dan terasa berbaloi bila doctor kata 'u did quite good'..susah woo nk dapat pujian macam tu..dah la d day before susah gila nak cari patient..yela,kitorang ni medical student je..so,kadang2 patient ad yang xnak bagi kerjasama..mmg buat aku annoying sangat..

then,aku dah lapar sangat..on the way balik kolej nkg cafe.ak singgah la ACC sebab nak tengok endoscopy..endoscopy ni secara mudah nya tengok dalam badan guna alat dia la senang..sama ada ikut mulut atau dari bawah..yang aku nak cerita,masa aku sampai diorang tengah ada case..ak datang masa diorang tengah set up barang2 sampai habis procedure tu..kitorang kena mintak sign..tapi,punya la hamla doctor perempuan ni..

masa kitorang greet dia mula2,dh la dia buat tak layan..lepas tu dia dah start marah2,bambu2 maki2 kitorang..aii,aku memang dah panas gila dengan dia..marah2 kalau kitorang salah xpe jgk..ni sebab nk mntk sign untuk benada yang mmg kitorang buat!..satu lagi kalau marah2 suara slow down xpe jugak..ni satu bilik tu boleh dengar suara dia macam hantu tu..dia ingat dia mak aku ke apa?bg ak it's a part of learning la kan bila kena marah..tapi,kena maki hamun for unnecessary thing mcm tu,memang kuangjaq jgk la..mentang2 la aku ni student je..aku blah mmg malu gilak bila semua orang pandang..sumpah rosak mood aku harini..nangis jugak la bawah selimut..gila sedih kot..brutal2 pun,aku ada perasaan jugak..aku jenis tak boleh orang naikkan suara,sama ada aku naik suara jugak atau aku rasa down gila..aih,kalau budak2 macam tu,memang kena panampaq sbijik katt mulut bia diam

dengan sakit perut yang tak berhenti..kadang2 ad,kadang2 tak ni tambah dengan kena macam tu,mmg aku rasa down gila harini..spoil gila mood nak study..dah la exam lusa..

p/s:aku selalu ingatkan diri aku bila ak dah berjaya dapat title doctor tu td,jangan sombong..pandang orang baru dari aku as a human..xsemestinya kau nak mengajar kena tengking2,marah2.. be professional..memang kalau ikut hati,ak cari kereta dia pancitkan tayar..

0 komen: