BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, November 8, 2012

perginya seorang pak cik

last 2 years,my aunty passed away..unknown cause..tapi dalam surat kematian ditulis due to gastritis..

hotak dia orang meninggal sebab gastritis..tapi,ak xde bukti..aku tak sempat balik sebab masa tu entah la,,selfish ke tak boleh nak percaya.semua bercampur campur..lps 3 hari baru aku balik..
and last 2 weeks,few days before raya,again the news i received as early as 7 am make me burst into tears.my beloved uncle which i call him p.cik mie  passed away due to spontaneous intracranial haemorrhage.. bahasa pasarnya pembulur darah pecah dalam otak..

aku tak tahu ape nak buat pagi tu..rasa tak percaya,rasa adik aku salah cakap,rasa semua tu tersalah..aku bangun cepat2 sambil menangis lari2 ke bawah kejut nedy sebab aku nk balik..i have to go back..pukul 8 ak sampai medan gopeng sehelai sepinggan.tiket dah tak ade sebab memang dah nak dekat raya..haritu hari selasa..tapi ak kena balik jugak..aku call ajey..kawan dekat kl suruh pick up ak kat pudu sebab ak kena balik..pukul 9 aku naek bas g kl..sampai sana dalam pukul 12..ajey plk jem tengah jalan..pukul 1 baru dia sampai..aku dah risau..mayat nak tanam lepas asar..kalau aku terlepas,sampai bila2 aku dah tak boleh tengok dia lagi..ajey hantar g subang..ak naik fire fly sebab MAS dan Air Asia habis tiket..
punya la aku rasa nak marah sebab sampai kat subang pun tiket xde..yang ada pukul 5.30,ak xde pilihan..ak xblh blk ipoh sebab xsempat..ak beli on the spot..harga tiket flight memang 5 kali ganda la..rabak jugak poket aku..tapi xpe..duit blh dicari.kasih sayang tak boleh dibeli..
aku nek flight pukul 5.30.pukul 630 sampai..tapi,Tuhan tu memang tak nak pertemukan aku dengan p.cik mie untuk kali terakhir.masa aku sampai,dia dah selamat..selamat ditanam..

Allah,sampai sekarang aku masih tak percaya dia dah tak de...walaupun dia paksdara ipar tapi aku sayang dia..arwah yang baik hati,tak pernah mengeluh kalau disuruh,arwah yang lembut kata2 nya,arwah yang panggil aku doktor masa orang lain tak percaya aku belajar medical,arwah yang paling sibuk tengok keputusan UPSR aku dulu,arwah yang panggil ak kak mi dari aku kecik..dan arwah yang tak pernah berkasar dengan kitorg..budak2 sepupu aku semua rapat dengan arwah sebab dia pandai ambik hati..teringat lagi 2 tahun lepas rumah aku banjir,arwah jugak yang harung air banjur separas pinggan datang bawak makanan sebab kitorang tak boleh keluar..Allah,rindu ko p.cik. T_T..

kesian jugak maksdara aku..anak dah besar..19 tahun dgn 17 tahun..dua2 dah jauh depan mata..sekarang maksedara aku sorang2..aku kesian kan dia..selama ni suami dia tak pernah tinggal kan dia walaupun untuk berkkursus pun..dan kakak (anak sulung arwah) bagi aku masih kecil walaupun dah umur 19 tahun..

ni kali ke 2 ak hadapi kematian keluarga paling dekat..

2 hari lepas,papa datang jenguk aku kat ipoh..sekarang aku dah tak sabar nak jumpa dia lagi..ak tak boleh imagine kalau satu hari nanti,ak balik umah ak dah xdpt tgk muka dia,muka ibu,muka adik2 aku..aku tak tahu.ak tak nak tahu..aku cuma boleh berdoa supaya dirang panjang umur supaya aku boleh senangkan diorang..ak xde sikit pun niat nak keluar dari ruma atau lepas kan diri..

semua susah senang yang aku lalui sekarang hanya sebab nak pastikan mereka senang satu hari nanti..paling tak,bagi la peluang utk aku beli kereta baru untuk papa dan hantar parents aku ke mekah..T_T